Dockklänning


Oj, oj, oj vad mycket det varit senaste tiden! Ja, inte här på bloggen har ni ju givetvis märkt ;) Utan privat, övertid på jobbet och två sjuka små barn.
Det har faktiskt sytts lite (väldigt lite) fast jag har inte hunnit med att fota så det kommer längre fram.
Jag har faktiskt köpt en present till mig själv: En Janome CoverPro 1000CPX! Det tog en vecka efter att jag hämtat den innan jag kunde undvara 5 min (nattetid såklart) till att provsy den. Så nöjd! Bandkanataren och resterande pressarfötter ligger nere på den lokala ican och väntar på att hämtas, men det hinns ju aldrig med...

Nu till dagens bild:
Denna lilla dockklänning sydde jag och Lilleman tillsammans för ett tag sedan. Han bestämde typ av plagg, tyg och spets och sedan sydde jag det. Kul att han vill vara delaktig tycker jag. Gumman är ju ännu aningen för liten att vara det.

Material: Bomullstyg och spets från gömmorna.
Mönster: Egen konstruktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar